Another one bites the dust - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Nella & Karin & Sarah Trè - WaarBenJij.nu Another one bites the dust - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Nella & Karin & Sarah Trè - WaarBenJij.nu

Another one bites the dust

Door: De bende

Blijf op de hoogte en volg Nella & Karin & Sarah

08 Februari 2012 | Ghana, Kumasi

Djambo,
Ons vertrek naar Mole ..... op z'n Afrikaans ... de taxidriver uit z'n bed moeten bellen!
We waren nog maar een kwartiertje op de baan of den driver slaagde er al in om een geitje onderste boven te rijden. Wonder boven wonder sprong het diertje terug recht en vervolgde zijn weg.
Na een tijdje verlieten we de verharde weg en toen begon de miserie .... Een zandweg vol gaten en verzakkingen, van zo maar even 90 km, tegen 30 per uur .... een powerplate is er niets tegen! Op een gegeven moment reed de pipo de wagen vast met twee wielen van de grond. Maar met onze girlpower waren we snel terug op weg. Uiteindelijk na 3 uur hobbelen, bereikten we Mole. Maar het zand eten was de moeite waard.
Op onze wandeltocht kwamen we één van de big five tegen, onze vriend de olifant. Na de afgelopen drukke dagen, gaf deze tête à tête ons een nieuwe boost. Voor de verderzetting van onze reis hadden we geen andere keuze dan opnieuw zand te fretten :-) . Als dwarrelende stofvodden kwamen we aan in Kumasi, de plaats waar we op dit moment uithangen. Maar het zal slechts voor een paar uurtjes zijn, daar we deze nacht om 3u weer aan de bushalte moeten staan voor de volgende etappe van zo maar even 9 uur. Daarna ... een paar daagjes 'on a break' met de zeeschildpadden en een kanotochtje.
HAKUNA MATATA
De bende xxx

• 09 Februari 2012 - 09:43

Claudine:

Wat een mooie foto met dat rode zand ! Wel autopech maar als toetje de olifant ! Ik hoop dat jullie het op alle gebied goed maken maar ik denk het wel want ik hoor niets van Brietje ;-) Hier is het nog steeds ijskoud (wel zonnig) dus het tegenovergestelde van ginds. Ik hoop dat jullie nog vele 'wilde' dieren mogen ontmoeten ! Het amusement ! x

• 09 Februari 2012 - 10:17

Linda Renders:

Heerlijk toch eh zo'n avontuurtje Afrika.... 1,2,3 jaaaaaaaaaaa hij is weer vertrokken. Nie veel bed gezien precies als ik jullie verslag lees.
    Maar ben toch stilletjes een bitteke jaloers ( jaja ik geef het toe ..haha....)

• 09 Februari 2012 - 12:22

Tanja:

Knap zo bij de olifanten en in zomerse kledij, hier is dat wel heel wat anders. Ik ben er jaloers op. Geniet van de komende dagen zodat jullie er weer volop tegenaan kunnen gaan. Het begint te korten hé!
    Groetjes

• 09 Februari 2012 - 13:29

Zia Ivana:

Jullie moeten wel in't zand bijten, maar WAT krijgen jullie niet in de plaats !!!! GENIETEN ! van elk moment, liefs, zijt voorzichtig, grtjs aan de ganse bende,CIAO XXX

• 09 Februari 2012 - 14:31

Santa:

Dag Nella en co, prachtige foto's ik denk dat ze in werkelijkheid van zo dichterbij veel indrukwekkende moet zijn dan op tv. Hier is het veel beter om buiten te lopen, gelukkig start mijn auto(je) nog, en morgen werken!! Geniet ervan want hier is het wel bitterkoud en ze voorspellen voor deze weekend weer sneeuw ( sic)!! Een dikke knuffel Nella en groetjes aan de Bende xxx
    Ma.

• 09 Februari 2012 - 14:39

Anny & Greet:

Die olifanten zullen nogal geschrokken zijn van "die dwarrelende stofvodden".
    En, Dames, Afrika is altijd een "beetje" improviseren en blijkbaar hebben jullie echt de smaak ervan te pakken.
    Geniet ervan want hier is het bitterkoud en het verschil in temperatuur tussen jullie locatie en het ijskoude Vlaanderen is toch een aardige 45°.
    Amusement....genieten....voorzichtig

• 09 Februari 2012 - 14:43

Roos:

en nog niet een klein beetje jaloers!!!!...bah hier ligt een meter sneeuw... ik wil ook stof fretten en naar lollifantjes kijken....effe reisbrochures gaan halen door de sneeuw.... alle nog veel plezier ginder dames en een dikke kus voor men zus Nella en een dikke vette sneeuwbal op uw neus hehehe xxx

• 09 Februari 2012 - 18:59

Johan:

hoi bende, hoi saartje, leuke foto's! Ik denk dat iedereen wel een beetje jaloers is, maar iedereen gunt het jullie van harte!!! veel plezier en laat ons meegenieten via de tekstjes en de foto's
    grtjs

• 09 Februari 2012 - 19:34

Bert, Nele & Bas:

Het ziet er daar leuk uit, Carine & co, zeker tussen de olifanten! Kan je geen olifant(je) meebrengen in je koffer voor Basje? ;-)
    Tot binnenkort...

• 09 Februari 2012 - 20:34

Inge En Den Eddy :

We zitten gezellig met ons tweetjes dicht bij de stoof,want buiten is 't berekoud!!! -12 pas jullie maar aan als jullie terug komen zal wennen zijn voor de rest alles kids .
    Wij houden elkaar wel warm,maak je maar geen zorgen!
    Geniet er maar van want 't zal weer rap voorbij zijn en dan is 't werkendag,eh!
    We missen jullie wel heel erg,hoor en kijken uit naar jullie thuiskomst.
    Groetjes aan de rest van de bende en gedraag jullie...wij doen dat ook!!
    Dikke zoenen van jullie twee kapoenen xxx

• 11 Februari 2012 - 17:39

Mischa:

hoi daar met zen allen, aan jullie reisverslagen te zien hebben jullie het druk genoeg! ik zou het nie kunnen zo eventjes 3 weken van huis, het is super mooi dat jullie da doen en hoop ook een beetje dat ons mama is ne keer terug komt want tis toch wennen zonder haar!!! het gaat natuurlijk wel zijn gangetje thuis met papa en onze toscha maar toch.... , ik zou zo zeggen amuseer jullie er nog goed voor het weer huiswaarts gaat, ciao ciao x