Couscous - Reisverslag uit Accra, Ghana van Nella & Karin & Sarah Trè - WaarBenJij.nu Couscous - Reisverslag uit Accra, Ghana van Nella & Karin & Sarah Trè - WaarBenJij.nu

Couscous

Door: Trè

Blijf op de hoogte en volg Nella & Karin & Sarah

27 Januari 2016 | Ghana, Accra

Yowkes, hier zijn we weer met wat nieuws :-) ... Het zijn weer twee boeiende dagen geweest. Gisterenochtend zijn we met schrijnwerker Ben naar het schooltje geweest voor het opmeten van de opsplitsing van de klaslokalen. Terwijl wij druk aan het meten waren stond tot onze grootste verbazing plots student Wahab voor onze neus. Iedereen vloog hem om de nek, geweldig.
We hebben ook een waterfilter in mekaar gestoken die op dit moment nog zijn werk aan het doen is. We waren ook aan de weet gekomen dat hier in het dorp een Belg woont. Na een serieuze wandeltocht hebben we hem gevonden .... den Jean uit A'pen :-) . Goeie babbel met die kerel gemaakt. We zijn bij hem ten rade kunnen gaan daar we twijfelden tussen de opvang van regenwater of het plaatsen van een waterpomp. Maar blijkbaar halen ze hier enkel zout water uit de grond dat helemaal niet geschikt is voor consumptie. De knoop dus doorgehakt om voor de regenwateropvang te gaan. Jean verwees ons door naar Noorderbuur Willem die een pub heeft op de terugweg naar ons verblijf. Via Willem, sympathieke kerel, zijn we in contact gekomen met Eracous, alias Couscous. Awel, ne Ghanees die eindelijk eens van aanpakken weet. Aannemer eerste klas zo bleek vandaag. Deze ochtend afgesproken aan t school waar hij ons met raad en daad heeft bijgestaan en ons aanmaanden om in te stappen in het camionneke achter het nodige materiaal aan: regenwaterton van 10.000 liter, 18 zakken cement, 240 betonblokken, pvc-buizen en morgen nog water en stenen. Kan al tellen hé!!! Een impulsieve ingeving, tijdens een pintje bij Willem, heeft ons er toe geleid om drie fietsen aan te schaffen zodat wij sneller ter plaatse zijn. Zonet nog even uitgetest ... Prima op Afrikaanse wijze :-) .
Morgen staan we om 8u paraat op onze werf waar we weer de hulp krijgen van onze Couscous.
Tot over een paar dagen met weer een nieuwe update.
Over en uit ...
Trè

• 28 Januari 2016 - 07:00

Patrick:

Goe bezig meisjes.
    Af en toe ook ontspannen en genieten hé.

• 28 Januari 2016 - 07:07

Paula:

Prachtig werk leveren jullie daar!

• 28 Januari 2016 - 07:54

Cecilia:

Goed bezig! Dikke kussen voor Karin van Sebastiaan en Amelie! X

• 28 Januari 2016 - 09:01

Alex Vrinzen:

Dames jullie zijn heel goed bezig, goede aanpak water project respect water4life

• 28 Januari 2016 - 09:53

Renilde:

Hola dames , weer goed gebrainstormd en contacten gelegd. Nu komt het harde werk ! T zat precies erg comfortabel in da camionetteke ( he Karin ;-) Succes de komende dagen xxx

• 28 Januari 2016 - 10:09

Jenny:

Zo goed bezig, chapeau :-)

• 28 Januari 2016 - 15:43

Lieve Van Tricht:

Ik doe mijn spreekwoordelijke hoed af voor jullie!! Waaaw!!

Lieve groetjes,

Lieve

• 28 Januari 2016 - 18:22

Nicole Rutten:

Klusserkes, jullie doen fantastisch werk! Geweldig.

• 28 Januari 2016 - 20:21

Sanne :

Ohhh super goed bezig Tré!!! Kijk uit naar meer nieuws!!

• 28 Januari 2016 - 22:19

Snelle Edddy:

He de bende van Ghana mooie foto's grtz daar aan nelle en Sarah en mijn lieve vrouw karin

• 28 Januari 2016 - 22:32

Anthony&Vicky:

Super wat jullie daar doen! Keep up the good work ;) Groetjes!!

• 29 Januari 2016 - 02:29

Leona:

Zoals ik het kan lezen zijn jullie méér dan goe bezig ! Vergeet ook niet te genieten als ge daar nog een beetje tijd voor hebt !!!

• 29 Januari 2016 - 09:56

Griet Ver Heyen:

GOGOGO Girls! Geweldig goe bezig.Hopelijk kan je ook nog wat leuke foto's maken he Karin!
    Tot binnenkort. Have fun
    Groetjes
    Griet

• 29 Januari 2016 - 11:02

Chris:

Hey schatjes. Ziet er weer allemaal prima uit he vooral die fietsjes :-) respect voor alles wat jullie daar presteren. Wel beetje genieten ook he. Dikke knuffel voor elk van jullie xxx

• 30 Januari 2016 - 11:19

Roos:

super fier ..respect voor wat jullie doen :)))

• 01 Februari 2016 - 14:08

Tanja Grote Zus :