Edu-Child Community School - Reisverslag uit Accra, Ghana van Nella & Karin & Sarah Trè - WaarBenJij.nu Edu-Child Community School - Reisverslag uit Accra, Ghana van Nella & Karin & Sarah Trè - WaarBenJij.nu

Edu-Child Community School

Door: Trè

Blijf op de hoogte en volg Nella & Karin & Sarah

04 Februari 2016 | Ghana, Accra

Hopla, here we go again :-)
Dinsdagochtend weer fris en monter a de dag begonnen. Ons dagelijks broodje gaan halen in de shop en weer lekker ontbeten met Fred & Ed (de choco uit den Jumbo) , mmmm een boke met choco :-) . Klaar voor de handen uit de mouwen te steken.
Ons Karin heeft al één zijde van het naambord mooi ingekleurd . Nella en Sarah hebben zich bezig gehouden met het terug in mekaar timmeren van de schoolbankjes die we een 4-tal jaar terug hebben laten maken. Het ziet toch wel af daar .... zou bij ons niet waar zijn, maar ja .... that's Afrika :-)
Het bijgebouwtje hebben we intussen in een kleurtje kunnen zetten ... flashy green ... echt wel hip. Een goede basis voor Karin haar creativiteit :-)
Woensdag hebben we het naambord kunnen afwerken en het na wat verankerwerk door de lokale lasser in de grond kunnen plaatsen. Onze Cous heeft voor een goede coufrage gezorgd zodat ze zeker de zware stormen kan doorstaan.
Na wat gehobby-shopped in de plaatselijke Gamma :-) , zijn we vandaag prima gestart . Karin heeft wat ideeën opgedaan uit wat leerboeken van de schoolbib en het resultaat mag er zijn :-) .
Nella en Sarah hebben wat timmerwerk verricht. Tafels en bankjes voor de refter terug in mekaar getimmerd en goaltjes gemaakt met het hout dat ten velde lag.
De schooldirecteur is ons komen vragen of we hem wat financiële steun konden geven voor het plaatsen van een volleybalveld. Uiteraard zijn we hierop ingegaan. Het plan van hem is om ergens volgende week een wedstrijdje te spelen tussen ons en de kinderen. Nu kunnen ze dus al wat trainen :-)
Karin had a Sarah gevraagd om een kinderliedje in het Engels te vertalen ... na wat puzzelwerk zijn we tot een leuk iets gekomen. De foto ervan zullen we trachten te posten. De 70 meter aluminium goten zijn vandaag ook gearriveerd. We hopen van harte dat deze zullen hangen voor ons vertrek. In de morgenstond beginnen we er aan!!! :-)
Ons 'secret project' begint ook op zijn pootjes te komen. T is te zeggen, al het materiaal is aanwezig op de site. Maar daarover volgt later meer ... hihihi
Voila, dat was het weer voor nu. Oogjes dicht, snaveltjes toe. See ya :-)
Trè

• 09 Februari 2016 - 11:51

Jong Kuiken ;-):

Heylaba,

Leuk dat na het harde werken ook nog een kleurrijke Creatieve hand word uitgestoken,
    en na het werken volgt Sport en Spel ...

Groetjes X