Afrika leeggeschupt - Reisverslag uit Accra, Ghana van Nella & Karin & Sarah Trè - WaarBenJij.nu Afrika leeggeschupt - Reisverslag uit Accra, Ghana van Nella & Karin & Sarah Trè - WaarBenJij.nu

Afrika leeggeschupt

Door: Trè

Blijf op de hoogte en volg Nella & Karin & Sarah

01 Februari 2016 | Ghana, Accra

Een intensieve zaterdagmorgen. Vroeg uit de veren, een stevig ontbijt en de heftige fietstocht naar 't school. We hebben besloten ons aan het verroeste naambord van t school te zetten. We hebben dat groot lomp ding in de week al neergehaald en hebben het nu een goede schuurbuurt gegeven.
De fundamenten van het platform hebben we vol brokkeleon gegooid en een hoop zand dewelke we afgegraven hebben van de weg naar t school ... daar lag toch veeeel te veel, de auto's reden zich er vaak in vast, en nu kunnen we er ook makkelijker met de fiets door :-) . Tamelijk wat water erin gekapt zodat het geheel mooi zakten.
Dan hebben we wat mankracht ingeschakeld om beton te maken op artisanale wijze ;-) ... ongelofelijk wat ze hier met de hand verzetten. Het beton bovenop het platform en de Cous heeft er dan een mooi eindlaagje opgezet. Echt mooi afgewerkt!!
De metser heeft de grootste muur van het bijgebouwtje gepleisterd zodat we die in de week ook een mooi kleurtje kunnen geven.
Gisteren hebben we, zoals eerder vermeld, ne Jos-dag gehouden. Lekker gechilled en een fantastisch lekkere kip a 't spit gegeten MET Belgische frietjes. Den Jean, die kerel uit A'pen, had ons het adres van Benny gegeven. Een echte Belg die een beachbar vlakbij ons geusthouse uitbaat en het luminieuze idee had om een gril aan te schaffen en kiek a t spit te serveren ... We hebben te menes ons vingerkes afgelikt en onmiddellijk voor volgende zondag twee kippekes gereserveerd en den Cous ook geïnviteerd.
Vandaag naar goede gewoonte weer flink gestart. Het naambord in een eerste laag gezet, de deur in t bijgebouw geplaatst, er nog een muur gepleisterd en de hoeken verstevigd met beton. Nog wat kleine kluswerken en de werkdag zat er weer op. Net wat gegeten en dan sewwes weer onder de lakens (eigenlijk er bovenop want t is veel te warm ;-).
We zijn ook aan een geheim projectje bezig ... kruipt wat denk- en tekenwerk in, maar t krijgt vorm. Maaaar ... zoals gezegd is het nog top secret :-) ... we laten jullie dus nog even op je honger zitten ...hahahaaaa :-)
Allé , hasta la pasta en tot de volgende e!!
Trè

• 01 Februari 2016 - 23:06

Tanja:

Fantastico!!! Doe zo verder en geniet ervan.

Jenny:

Ongelooflijk hoe alles vooruitgaat. Goed dat jullie tussendoor de tijd nemen om even op adem te komen. Geniet nog van jullie kip!

• 02 Februari 2016 - 20:57

Hilde C.:

Jullie zijn ook ditmaal weer heel goed bezig! Dikke duim!

• 02 Februari 2016 - 21:13

Paula:

Knap werk!!!

• 03 Februari 2016 - 07:09

Ann En Emmy:

Hoi alle drie,
    Tis heel fijn om jullie reisverslag mee te kunnen volgen. Gewoonweg schitterend wat jullie daar allemaal presteren. Ook goed dat jullie af en toe eens de tijd nemen om te ontspannen.
    Geniet zondag van jullie feestmaal. Te hopen dat ze voor Nella een "SPECIALE KIP"op haar bord kunnen toveren!!!!! (grapje ze weet wel wat we bedoelen)
    Lieve groetjes ,kijken uit naar volgend verslag

x Ann en Emmy

• 03 Februari 2016 - 15:51

Snelle Edddy:

He schat al ferm gewerkt daar grtz van het thuis front

• 03 Februari 2016 - 16:33

Tony (pa Van Sarah):

Hoi, alle Tre,
    Het is prachtig om jullie verslagen te lezen en het verheugd mij zeer om het goede vooruitgang van jullie projecten. Wij zijn blij te lezen dat het naar jullie zin gaat en voluit jullie ding doen. heb ook veel fun daar, het is jullie gegund. we denken veel aan jullie, groepjes van ons, doeiiiiii:-)

• 09 Februari 2016 - 11:43

Jong Kuiken ;-):

Hey,

Goed bezig!
    benieuwd naar het Secret ... :D

Dikke knuf X

• 09 Februari 2016 - 19:58

Dre Guzzi:

Ik zie dat ge daar ferm werk hebt geleverd doe zo verder.