United again - Reisverslag uit Kokrobite, Ghana van Nella & Karin & Sarah Trè - WaarBenJij.nu United again - Reisverslag uit Kokrobite, Ghana van Nella & Karin & Sarah Trè - WaarBenJij.nu

United again

Blijf op de hoogte en volg Nella & Karin & Sarah

08 Maart 2014 | Ghana, Kokrobite

Ja, ja, eindelijk was het zo ver .... vol goede moed gingen we de kindjes tegemoet. Het was, zoals we verwachten, een blij weerzien met hun allemaal. De schoolbankjes worden goed gebruikt .... enkel de toiletjes vielen wat tegen. Ze werden niet afgewerkt zoals we gevraagd hadden en werden dus ook nog niet in gebruik genomen.
Na een grondige babbel met de nieuwe directeur beslisten we het heft in eigen handen te nemen.
Eergisteren deden we de nodige aankopen om gisteren aan de slag te kunnen gaan. Twee Franse toiletten, een dertigtal stenen en 300kg cement en we waren vertrokken. Bij het maken van ons eerste kuipje mortel vroegen we achter wat water, maar die van hierboven had het iets te letterlijk opgenomen en draaide de hemelsluizen wagewijd open. Daar ging onze goede start .... Na twee uur wachten hielden we het voor bekeken en dropen we het af. Rond 16u, toen het eindelijk wat gestopt was met regenen, zijn de teruggegaan om alvast een muurtje te metsen.
Vandaag zag het weer er veel gunstiger uit voor ons en hebben kunnen verwezenlijken wat we in gedachten hadden .... met meer hulp dan we hadden verwacht.
Het resultaat gaan jullie op de foto's kunnen zien.
Morgen komt onze student uit het noorden een paar dagen bij ons logeren en gaan we ook de stoffen aankopen voor de nog te maken schookuniformkes.
We hopen jullie zo snel als mogelijk op de hoogte te houden voor het vervolg.
Yours truly
Zwerende teen (Karin)
Lopende neus (Nella)
Kapotte knie ( Sarah)
HOW ;-)

• 08 Maart 2014 - 10:38

Tanja:

hey zussie en de andere dames ;-)
    jullie zijn flink bezig , wij zijn trots op jullie , doe zo verder ;-)
    dikke knuffeltjes en kusjes van het thuisfront xxxxxxx

• 08 Maart 2014 - 11:45

Tif:

Hey tant, als het de volgende keer niet vlot genoeg gaat op de werf, dan schakel ik jullie in ;-) Mooi wat jullie doen.
    Fijn dat je gisteren avond gebeld hebt met Mischa, hij was ontroerd door jullie filmpje... het blijft een pateeke he ;-)
    dikke kus

• 08 Maart 2014 - 15:01

Guy En Ria:

Hey Sarah en compagnons,

Wij hebben de foto's bekeken. Afmaai, wat jullie daar allemaal doen. Het zal jullie zeker vreugde geven dat je dit voor deze kinderen kunt doen. Zij zullen jullie wel nooit vergeten. Zorg ook goed voor jullie zelf (neus,knie en alle andere onderdelen van jullie lichaam). Nog veel vreugde en sterke spieren.
    Tot de volgende email
    Van Guy en Ria

• 08 Maart 2014 - 20:34

Greet:

hallo Nella & friends,

Ik kan me voorstellen dat het een emotioneel weerzien was.
    De kindjes zullen verheugd zijn dat jullie al dat werk doen. Dat zal voor altijd in hun herinneringen blijven. Jullie zijn echt goed bezig.
    En Nella, verzorg je "vallingske" en voor jou en de friends : TOI TOI.!!!
    grtjs
    Anny & Greet

• 08 Maart 2014 - 21:39

Hilde C.:

Hey Nella en vriendinnen,
    echt knap wat jullie daar allemaal presteren! Jullie reisverslagen zijn tof... aangevuld met de bijhorende foto's... super!
    Good luck!
    Hilde

• 08 Maart 2014 - 23:35

Inge:

hallo alledrie,

• 08 Maart 2014 - 23:44

Inge:

hallo alledrie,
    goed gewerkt al,chapeau !!!
    vergeet niet te genieten en verzorg jullie!
    schatteke,kom maar vlug terug,ik mis je xxx
    ik ga me nog wat in de watten laten leggen door ons Marietje hier!

dikke zoen,
    Inge